רוצים להבטיח כי המבקרים יציאו מאתר האינטרנט שלכם באופן כמעט מיידי לאחר שנחתו שם? הקפידו להקשות עליהם למצוא את מה שהם מחפשים. רוצים לגרום לאנשים להישאר באתר שלכם יותר וללחוץ או לקנות דברים? קראו את הכתבה הזו!
עשו לכם לוגו מלוטש ומקצועי - וקשרן אותו לדף הבית שלכם. "הלוגו שלך הוא חלק חשוב של המותג שלך, כדאי לוודא שהוא ממוקם באופן בולט באתר שלך", אומרת טיפאני מונהולן, מנהלת שיווק בכירה בתוכן. "השתמשו בתמונה ברזולוציה גבוהה וכללו אותו בפינה השמאלית העליונה של כל אחד מהדפים שלכם", היא מייעצת. "כמו כן, כדאי לקשר את הלוגו שלכם בחזרה לדף הבית, כך שמבקרים יוכלו לנווט בקלות אליו."
השתמשו בניווט אינטואיטיבי. "אפשרויות ניווט עיקריות פרוסות בדרך כלל בתפריט אופקי לאורך החלק העליון של האתר", אומר בריאן גאטי, מנהל חברת שיווק דיגיטלית. ספקו "אפשרויות ניווט משני מתחת לסרגל הניווט הראשי, או המרווח של האתר, הידוע בסרגל הצד".
למה ניווט אינטואיטיבי הוא כל כך חשוב? "פריסות ניווט מבלבלות יגרמו לאנשים לפרוש מדף ולא יניעו אותם לנסות להבין אותו", אומר גאטי. אז במקום לשים קישורים לדפים חשובים פחות - שיגרעו מהקריאה לפעולה או מידע ראשי - בחלקו העליון של הבית שלכם או בדפי נחיתה, שימו "קישורים או פיסות מידע פחות חשובות בתחתית הדף בכותרת תחתונה".
היפטרו מעומס. "זה קל מאוד בימים אלה להיות עמוסים מבחינה ויזואלית עם תמונות, אנימציה וגרפיקה. עד לנקודה שבה המוח שלנו מפסיק לעבד מידע כאשר הוא מתעמת עם אפשרויות רבות מדי", מסביר פאולו וידאלי, אסטרטג שיווק דיגיטלי בכיר, בסוכנות שיווק דיגיטלית.
כדי לגרום למבקרים להשאר באתר שלך, "וודאו כי בדפים אין קריאות לפעולה מתחרות או בלאגן ויזואלי ועומס חזותי[למשל, המון גרפיקה, תמונות או אנימציות] שימשוך את עיניו של המבקר מהחלק החשוב ביותר של הדף." בנוסף, כדי לשמור על עומס מינימלי על דפי נחיתה, "שקלו להגביל את הקישורים והאופציות בכותרת העליונה ובכותרת התחתונה על מנת לצמצם את המיקוד עוד יותר", הוא אומר.
טיפ נוסף לייעול דפים: "שמרו על פסקאות קצרות", אומר איאן לוריא, מנכ"ל חברת שיווק באינטרנט, "ברוב אתרי אינטרנט, פסקה אחת צריכה להיות לא יותר מחמש עד שש שורות".